Digital Coffee Future houdt inaugurele traceerbaarheidstop in oktober Daily Coffee News door Roast Magazine

Elisa Criscione van Digital Coffee Future in een kopje koffie. Hoffelijkheid foto.

Een nieuwe virtuele netwerk- en informatiehub gericht op het bevorderen van het effectieve gebruik van digitale technologie in de koffie-industrie, genaamd Digitale koffie toekomst houdt zijn eerste Traceability Summit op 28-29 oktober.

Het online ticketevenement zal live paneldiscussies, vergaderingen en netwerkmogelijkheden bevatten, met als doel digitale traceerbaarheid in de koffie-industrie te definiëren en te ontrafelen.

Meer dan 20 sprekers en panelleden die verschillende posities in de toeleveringsstroom weerspiegelen, zijn gepland om hun perspectieven te delen, aangezien het evenement zich richt op producenten, coöperaties, handelaren, koffiebranders, NGO’s, technologieleveranciers en meer.

“De koffiewaardeketen is zo met elkaar verbonden dat als we digitalisering benaderen door alleen naar één stap of een paar belanghebbenden te kijken, we niet in staat zullen zijn om een ​​alomvattende inspanning te leveren”, vertelde Elisa Criscione, oprichter en CEO van Digital Coffee Future, aan Daily Koffie nieuws. “Persoonlijk zie ik deze eenheid als de enige manier om een ​​effectieve en inclusieve digitale transformatie in koffie tot stand te brengen.”


Verwante lezing


Criscione is ook de oprichter en hoofdadviseur van Oorsprong uitdrukken, een adviesbureau voor digitale technologie dat zich richt op duurzaamheid van koffie. Gekatalyseerd door de uitdagingen die aan het licht kwamen door de COVID-19-pandemie, lanceerden Criscione en een klein team van communitymanagers en strategieadviseurs Digital Coffee Future in mei 2020 met een eerste evenement genaamd “What Is Coffee Digitalization? Laten we beginnen met praten!”

“Ik heb altijd het gevoel gehad dat koffieprofessionals zeer geïnteresseerd waren in technologie, [but] niemand wist echt antwoorden te vinden op hun vragen die op maat waren gemaakt voor de koffiesector”, aldus Criscione. “Het zou moeilijk zijn geweest om veel mensen te bereiken met alleen het aanbieden van adviesdiensten. Dus het idee om een ​​gemeenschap te creëren die digitale technologie van dichterbij kan bekijken en tegelijkertijd de hele sector vertegenwoordigt, kwam bij me op.”

De organisatie zelf wordt op afstand gerund, met partners en vrijwilligers in de groep afkomstig uit delen van Europa en de Verenigde Staten, waaronder communitymanager Jessika Heredia Sosa en strategieadviseur Nora Burkey.

Het doel van Digital Coffee Future is niet om bij elke gelegenheid naar universele digitalisering te streven, vertelde Criscione aan DCN. Het is veeleer om praktische informatie te delen en het begrip te vergroten van de oplossingen die momenteel bestaan ​​en hoe deze praktisch kunnen worden toegepast of ontwikkeld.

“Natuurlijk maakt technologie deel uit van ons dagelijks leven en onze activiteiten”, zegt Criscione. “Elke vorm van technologie moet echter alleen worden gebruikt en ontwikkeld op de manier waarop deze echt aansluit bij de behoeften van een bedrijf en de behoeften van zijn gebruikers.”

Sprekers die op de Traceability Summit in oktober verschijnen, zijn onder meer Jésus Salazar Velasco van Caféologo, Julio Guevara uit Perfecte dagelijkse maling, Michael Sheridan van Intelligentsia koffie, Karl Wienhold uit Cedro Alto, Ever Meister en Suzannah Hoban als onafhankelijke professionals, en meer.

Het evenement wordt gesponsord door Ecom Trading, Wortelhoofdstad, Koltiva, Geniet van merken, Baratza, GIZ, Beyco, La Finca-distributie, Mercon en Cropster. Tickets zijn beschikbaar online voor € 35 ($ 41,05 USD).

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Wakeupyourministers
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart